Avui estem de sort, fa un dia espatarrant per gaudir d’aquesta ruta. Un bon sol que fa caliu i un cel blau que dóna ganes de no parar de fer coses a la natura.

Sortida a la ruta

Ens dirigim a Sant Feliu de Pallerols, un petit poble a la comarca de la Garrotxa i amb només uns 1350 habitants. Hem estat al punt informatiu del poble, hem agafat tota la informació que hem pogut i ens hem decidit  per fer una ruta que es diu Itinerari 22 i el que fa, és pujar al volcà Sant Marc i passar pel costat d’un altre volcà anomenat Volcà Puig Roig.

Un cop informats agafem cotxe i ens dirigim el punt d’inici de la ruta. Sí,  sóm així de mandrosos!! No ens agrada caminar gaire per asfalt. Just al començament de l’Itinerari 22 hi ha una escola bresol i molt espai per aparcar… Perfecte !!!

Agafem motxilles i cap al volcà! La veritat és, que dies com avui amb aquest temps, un gaudeix de valent pujant per aquest corriol. No és una pujada molt llarga,  té poc més d’un quilometre i tampoc té gaire pendent…És un camí entretingut i ric en colors…Ens agrada!

Una vegada al cim , gaudeixes d’una esplanada de gespa i just, on està la indicació del volcà, hi ha una taula de pedra per qui vulgui menjar o senzillament descansar una mica. Nosaltres com portem el petit de la família a l’esquena i és l’hora de dinar,  aprofitem per menjar, mentre gaudim de les vistes, de la tranquil·litat del lloc i dins d’aquesta tranquil·litat, del repicar de les campanes de Sant Feliu de Pallerols.

I amb la panxa plena ens decidim a baixar després d’haver estat una estona jugant a la gespa. Tornem pel mateix  Itinerari 22,  però tenim curiositat pel Volcà Puig Roig i després, ja tornaríem cap al poble. Anem baixant progressivament per un camí més ample fins arribar a una casa rústica restaurada,  on ens trobem la segona indicació cap el volcà Puig Roig i ens desviem de l’itinerari per anar fins al volcà que està més o menys a uns 200 metres. Pel camí hem de creuar un petit rierol que té el seu encant, envoltat de pedres plenes de molsa verd viu i un ambient humit. Ja hem arribat al Volcà de Puig Roig i  ens trobem que només hi ha una indicació del volcà i ens hem de fer a la idea que aquell tros, és el volcà i estem una mica decebuts (gràcies que l’esforç per arribar ha sigut mínim) fem mitja volta per torna a recuperar l’itinerari 22 i així arribar al punt d’inici, pel camí de baixada ens trobem amb un marge tallat on podem contemplar els diferents estrats, un cop superat això el terra del camí es torna asfalt per conduir-nos entre camps de conreu que on en aquest temps podem gaudir d’un intens verd sacsejat pel vent.

Dades

Distancia: 4Km

Màxima Altitut: 583m

Desnivell positiu: 127m

Desnivell negatiu: 127m

Circular: Si

Coordenades  42º04’27.7”N 002º30’21.5”E

Les experiències que aquí recollim, són plenament viscudes per Viu la Natura al terreny. La nostra informació és orientativa per qui la vulgui fer servir. Viu la Natura, no es responsabilitza del mal ús d’aquesta informació i recomana que cadascun sigui responsable i prudent a tots els terrenys naturals, ja siguin: muntanya, mar, rius, llacs, etc. I mai està de més, el documentar-se amb llibres i guies especialitzades. Nosaltres hem pogut fer aquestes rutes o activitats en èpoques de l’any concretes amb, la qual cosa, el paisatge, senyals, rètols que hi hagin han pogut canviar, ser modificats o tapats per inclemències meteorològiques i/o altres factors.